تاور کرین یکی از بخش های بسیار مهم در هر پروژه ساختمانی در مقیاس وسیع است. آنها به عنوان یک بخش بسیار حیاتی در ساخت ساختمان های بلند محسوب می شوند. ساختار آن ها بسیار بزرگ است و همچنین در ساخت و توسعه ساختمان های پیچیده بصورت قابل توجهی استفاده می شوند.

لازم است بدانید تاور کرین برای استفاده از تجهیزات سنگینی که نیاز است در ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار بگیرند طراحی شده است. در طراحی آن ها نهایت دقت اعمال شده است تا بتوانند استحکام خود را حفظ کرده تا بتواند از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

تنوع تاورکرین ها بسیار زیاد است انواع مختلفی از تاورکرین ها در کارهای ساختمانی مهندسی عمران استفاده می شوند. بیشترین استفاده ای که از تاورکرین ها می شود در صنعت ساخت و ساز و همچنین ساخت تجهیزات سنگین است.

قابلیت هایی که تاورکرین ها در ساخت و ساز ساختمان های بلند می دهند گاهی اوقات حیرت انگیز است.

تاورکرین ها به دلیل اندازه ای که دارند مجهز به یک کابین عملیاتی هستند که کل تاورکرین را کنترل می کند. لبه تاورکرین ها به طور افقی از دکل (قسمت برج) گسترش می یابد که خود بر روی یک پایه بتونی قرار دارد.

تاور کرین پتن – Potain Tower Crane

تاریخچه تاورکرین های پتن

این دستگاه به دلیل قدرت بالابری ، قابلیت اطمینان و طراحی  نوآورانه ای که دارد در سراسر جهان شناخته شده اند.شرکت  Potain بیش از 60 نوع تاورکرین را برای استفاده در طیف گسترده ای از سایت های شغلی می سازد.

چه در زیرساخت های بزرگ ، چه در مشاغل با ظرفیت بالا ، در مناطق شهری شلوغ و چه در سایت های کاملاً باز ، امکان بالا بردن و توزیع بار زیاد را امکان پذیر می سازد.

فن آوری Potain با بهره گیری از مکانیسم های فرکانس متغیر استاندارد که عملکرد فوق العاده ای دارند ، به بهره وری و راحتی اپراتور کمک می کنند.شرکت  Potain با فروش بیش از 100000 تاورکرین ، بازار جهانی تاورکرین را کنترل می کند. امروز این شرکت ، زیرمجموعه Manitowoc Crane Group  بود و بیش از 60 مدل تاورکرین  تولید می کند. تاورکرین Potain در سایت های درجه یک استفاده می شود .

شرکت  Manitowoc همواره در صدد آن است که بهره وری خود را افزایش و به بازارهای جدید وارد شود. Manitowoc نام تجاری Potain را در سال 2001 به دست آورد. تاورکرین Potain در سایت های درجه یک زیر استفاده شده اند:

  • سد سه دره در چین
  • بازسازی که سانفرانسیسکو را به اوکلند (ایالات متحده آمریکا) متصل می کند
  • و به زودی بلندترین برج جهان (800 متر)  در دبی

از زمان تاسیس La Clayette در سال 1928، پاتان رهبر جهان در تولید برج های جرثقیل در فرانسه بوده است و دارای بیش از 100،000 جرثقیل فروخته شده و نصب شده در سراسر جهان است. امروزه بیش از 60 مدل از کارخانه های تولیدی در فرانسه، ایتالیا، پرتغال، هند و چین تولید می شود.

پتن سه خانواده از جرثقیل برجی را تولید کرده است. کوچک ترین محدوده جرثقیل Poaten عبارتند از جرثقیل های خود مونتاژ ، که از محدوده 1 تن تا 8 تن می باشد و بالاترین و بزرگترین جرثقیل های پتن تاورکرین های top slewing cranes هستند که از  8 تن تا 64 تن متغیر هستند. اینها همچنین بزرگترین جرثقیل های کاربردی ویژه طراحی شده با ظرفیت 160 تن می باشند .

دستاوردهای این شرکت شامل محل کابین، CCS کنترل های رانندگی جدید و LVF طیف وسیعی از بالابرها می باشد.

کاربرد این تاور کرین ها فقط در سایت های ساخت و ساز سنتی نیست بلکه در پروژه های ساختمان سد، نیروگاه ها، خانه های کشتی سازی و پروژه های پل سازی نیز استفاده می شود.

موسس تاورکرین پتن

شخصی به نام فاوستین پتن موسس این شرکت بوده که به دلیل خدمات ارزنده ای که در این حوزه ارائه داد نشان ملی شوالیه را دریافت کرد.همانطور که در بالا گفته شد، Potain نام تجاری تاورکرین های Manitowoc است.

Potain یک شرکت مستقر در فرانسه بود که در سال 1928 توسط Faustin Potain در La Clayette فرانسه تاسیس شد. اولین تاورکرین در سال 1933 مونتاژ شد. این برند همیشه در فرانسه یادآور نوآوری و عظمت می باشد.

حوزه های تجاری

قاره آمریکا:

حوزه فعالیت آن در آمریکای شمالی و جنوبی است. دفتر مرکزی Manitowoc در منطقه ، ویسکانسین وپنسیلوانیا است.

اروپا ، خاورمیانه و آفریقا

دارای نمایندگی اروپا ، خاورمیانه و آسیا است. مقرهای منطقه ای در داردیلی ، فرانسه هستند.

آسیا و اقیانوسیه بزرگ:

دفتر مرکزی منطقه در سنگاپوربوده و نمایندگی تمام کشورهای منطقه بزرگ آسیا و اقیانوسیه را برعهده دارد.

چین:

دفتر مرکزی منطقه در شانگهای چین است.

امکانات تولید

تاورکرین های Manitowoc در 14 کارخانه واقع  در هشت کشور تولید می شود.

برزیل: کارخانه تولید تاورکرین  در سال 2012 در این کشور افتتاح شد.

 چین: که در شهر Zhangjiagang اولین تاورکرین خود را در نوامبر 2005 تولید کرد. تولید محصولات تاورکرین Potain از 5 USt تا 25 USt ، اجزای خزنده Grove   Manitowoc Crane Care و همچنین یک مرکز آموزش تاورکرین را در این مرکز اداره می کند.

فرانسه: در شهر چارلیو ارائه تاورکرین های پتن و سایر تاورکرین  ها و همچنین سازوکارهای لازم برای تولید تاورکرین پتن انجام می شود. در شهر مولن نیز کارخانه تولید تاور کرین پتن وجود دارد.

آلمان: در شهر بندری ویلهمسهافن کارخانه تولید تاورکرین تاسیس شده که در سال 2008 توسعه آن در دستور کار قرار گرفت.

هند: در شهر پونا کارخانه تاورکرین های Potain  به بهره برداری رسیده است.

ایتالیا

Niella Tanaro: در سال 2000 ساخت تاورکرین های خود را شروع کرد. در سال 2005 ، شروع به ساخت تاورکرین های فوقانی کرد. همچنین در سال 2007 مورد توسعه قرار گرفت.

کشور پرتغال

Fânzeres: نقاشی ، مونتاژ ، آزمایش و حمل و نقل تاورکرین Potain را کامل می کند

Baltar: در سال 2007 افتتاح شد. این مرکز در سایت Fânzeres کار می کند. Baltar بیشترین برش و جوشکاری را انجام می دهد.

اسلواکی

Saris: در این مرکز مراحل پایانی تولید تاورکرین های Potain ، از جمله نقاشی ، مونتاژ ، آزمایش و حمل و نقل به انجام می رسد.

ایالات متحده

ویسکانسین: تاسیسات فعلی این کارخانه در سال 1978 به بهره برداری رسید. در سال 2007 ، پروژه این کارخانه با 25 میلیون دلار توسعه پیدا کرد.

مزایای تاور کرین پتن

از مزایای تاورکرین پتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاور کرین های پتن از ظرفیت بارگیری و بالابری زیادی برخوردار هستند و در مقایسه با شرکت های مشابه  از هر تاورکرین دیگر در جهان پیشی می گیرند.آنها ثبات باورنکردنی داشته و سخت ترین کارها را می توانند به انجام برسانند.

معایب تاور کرین پتن

با این حال ، تاورکرین های پتن معایبی نیز دارند.این تاورکرین ها بسیار گران بوده و برای انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر نیازمند به زمان کافی و هزینه هستند.از نظر تعمیرات و استهلاک نیز هزینه بالایی دارند.آنها دارای یک فرآیند پرهزینه برای نصب هستند.

البته با استفاده از این نوع تاورکرین ها می توان از سایت های ساخت و ساز و همچنین پروژه های صنعتی بهره مند شد. اما با توجه به هزینه و کارایی تاورکرین ها ، بهترین گزینه اجاره تاور کرین پتن آنها می باشد

انواع تاور کرین پتن

MR 618 – MR Tower Cranes

با توجه به سیستم کنترلی جدیدی که این تاورکرین دارد امکان استفاده سریع آن فراهم شده است.مکانیسم نصب و همچنین  جابجایی منحصر به فرد آن این  اطمینان را می دهد که فضای کافی برای کارکردن حتی در سخت ترین مکان ها وجود داشته باشد. این تاورکرین مناسب برای نیروگاه ها یا ساختمان های بلند می باشد.

تاور کرین پتن مدل mr618

 MR 418 – MR Tower Cranes

این تاور کرین پتن دارای مکانیسم هایی ویژه ای برای کنترل دقیق شرایط می باشند. این تاور کرین دارای ویژگی های از جمله سرعت مناسب، بالابر با ظرفیت بالا ، بهره وری بالا برای کار در ارتفاع  زیاد، برنامه نویسی آسان و سریع (فقط 3 پارامتر برای کالیبراسیون)،عملکرد کنترل نیرو (کاهش تقاضای برق) هم برای وینچ ها و هم برای بلند کردن می باشند.

این نوع از تاورکرین ها قابلیت های عالی برای کار در پروژه های با ارتفاع بلند را دارد. سیستم سازگاری با شبکه برق (50 هرتز یا 60 هرتز به طور خودکار توسط تاورکرین انتخاب می شود) از دیگر قابلیت های این نوع تاور کرین پتن است.

انواع تاور کرین پتن مدل mr418

MR 225 A – MR Tower Cranes

این نوع از تاورکرین پتن دارای  سیستم درایو Optima برای بلند کردن و جمع کردن می باشد.  کابین دارای کنترل کننده های ارگونومیکی بسیار مناسبی است. پایه ها ، دکل و تجهیزات آن نیز با برخی دیگر از مدل های تاورکرین قابل تعویض هستند. انواع وینچهای بالابر  در این مدل در دسترس می باشند. این تاورکرین می تواند تا شعاع 180 فوت کار کند،که همین امر شرایط را برای کار در موقعیت های مختلف مهیا کرده است.

MDT 259 J12 – MDT CCS Tower Cranes

دارای بالاترین استانداردهای ایمنی در صنعت تاورکرین با اجزای مطمئن و طراحی نوآورانه است.سیستم CCS به تاورکرین های MDT CCS اجازه می دهد تا معیارهای جدیدی را در صنعت تاورکرین ارائه کنند. CCS امکان تبادل اطلاعات و تجزیه و تحلیل دقیق تر تاورکرین را فراهم می کند که ظرفیت بالابر را به حداکثر می رساند و انعطاف پذیری بیشتری را در سایت های شغلی فراهم می کند. کابین این تاورکرین برای افزایش ارگونومی و راحتی به  عنوان واحد کنترل راننده کاملاً مجهز شده است. راه اندازی آن سریع و آسان بوده و تمامی تنظیمات تاورکرین با استفاده از نمایشگر CCS از داخل کابین انجام می شود.جالب است بدانید پیکربندی و کالیبراسیون تاورکرین تنها 15 دقیقه طول می کشد.

Igo M 14 – Igo M Self-Erecting Crane

این تاور کرین نصب آسان و سریعی داشته و ژنراتور تعبیه شده در آن با کنترل از راه دور  قابلیت ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. با توجه به ویژگی هایی دارد قابلیت دسترسی زیادی در سایت های شغلی مختلف دارد. قدرت مانور بالا با شاسی در مقیاس مثبت و منفی 20 درجه دارد. 19 متر ارتفاع قلاب این تاورکرین بوده و نوار بکسل آن قابل تنظیم بوده و دارای 5 چرخ می باشد.

Igo 50 – Igo Self-Erecting Crane

بزرگترین تاورکرین در محدوده Igo است. این تاورکرین با طراحی فشرده فعالیتی در شعاع کم ارائه می دهد که حتی در شلوغ ترین مکان های شغلی قابلیت مانور بالایی را ارائه می کند. دارای کنترل از راه دور بی سیم می باشد. کابین این تاور کرین ارتفاع ثابت داشته و به نردبان نیز دسترسی دارد. حداکثر ارتفاع قلاب آن 110 فوت می باشد.

MCT 68 – MCT Tower Cranes

تاورکرین MCT به قدری خوب طراحی شده است که شما می توانید بهره وری را از سرمایه گذاری خود به حداکثر برسانید ، بدون اینکه در ایمنی خود را به خطر اندازید ، از جمله در حین استفاده ، هنگام تعمیر و نگهداری ، هنگام نصب و جمع آوری یا هنگام انتقال بین سایت های مختلف.

Igo 30 – Igo Self-Erecting Crane

تاورکرین های دسته Igo به دلیل فن آوری جدید ، فشرده طراحی شده است. نصب و راه اندازی آن به لطف مکانیزاسیون نوآورانه استفاده شده در آن ساده و سریع است. از مزیت های آن حمل و نقل متناسب با نوع سایت و مکانیزاسیون با عملکرد بالا برای پیشروی حرکات است.

MCT 88 – MCT Tower Cranes

MCT 88 بزرگترین مدل از مجموعه های Potain’s city است.

این تاورکرین دارای حداقل جزئیات بوده و همچنین سازگاری و نصب آسان در مشاغل شهری است. پایه ها ، دکل ها ، بلوک ها و قفس های تلسکوپی استفاده شده در این تاور کرین قابل تعویض با سایر مدل های MCT می باشند.

MR 295 H20 – MR Tower Crane

این مدل برای موقعیت ها پرکاربرد ، تاورکرین های قدرتمندی هستند. آنها ثمره 25 سال تجربه هستند. دارای دکل استاندارد بوده و عملکرد بالایی دارند. بسته به مدلها ارتفاع آن به بیش از 130 متر می رسد. نصب آن استاندارد بوده و متناسب با نوع کار می باشد.

Hup 32-27 – Hup Self-Erecting

فن آوری جدید تاورکرین ،شرایط مختلفی را برای گزینه های بالابر ارائه می دهد. دارای مزیت های عملکرد بالا و بالابری، ارتفاع زیر قلاب تا 40 متر (131 فوت) برای دسترسی برتر به موقعیت ها،طراحی فشرده بی نظیر، ایده آل برای حمل و نقل آسان و سایت های شغلی چالش برانگیز، حداکثر ارتفاع 4 متر (13.1 فوت) و طول 12 متر (39.4 فوت) برای حمل آسان،سیستم جدید و قابلیت تنظیم با 8٪ شیب زمین ، قابلیت جدید و منحصر به فرد کنترل درایو ، دارای 3 پروفایل عملیاتی (با دقت بالا ، استاندارد و پویا) و قابلیت سرعت میکرو و همچنین نرم افزار Smart Set-up برای نصب ساده تاورکرین می باشد.

MDT 219 J8

با اجزای مناسب و طراحی نوآورانه ، سیستم CCS به تاورکرین های MDT City اجازه می دهد تا معیار جدیدی را در صنعت تاورکرین قرار دهند. با استفاده از اجزای مطمئن و کاملاً آزمایش شده و دارای گواهینامه ، CCS با استفاده از یک طراحی حسگر ، به طور مداوم تمام حرکات تاورکرین و تنش های ساختاری را در زمان مناسب کنترل می کند.

MDT 809 M32

طراحی آن خاص بوده و بر اساس مفهوم Topless می باشد. با توجه به فضای کمی که نیاز دارد برای سازگاری با سایت های کاری که نیاز به چند تاورکرین دارند بسیار مناسب است. دارای واحد کنترل ارگونومی برای راحتی و بهره وری اپراتور، افزایش ظرفیت های بالابر توسط عملکرد Potain Plus، شخصی سازی اپراتور(محدود کردن سرعت ، حساسیت هنگام کار و غیره)، تعمیر و نگهداری بهینه با CraneSTAR Diag از راه دور از دیگر مزایای این تاورکرین است.

خدمات خرید، فروش، اجاره و نصب انواع تاور کرین پتن توسط گروه مهندسی ماهو

مجموعه ما افتخار دارد با سالها تجربه در زمینه خرید و فروش تاور کرین، و نیز نصب و اجاره تاور کرین پتن با مشریان عزیز همکاری کند. استفاده از برندهای معتبر تاور کرین و نیز بهره گیری از زبده ترین متخصصان، خدمات ما را متایز کرده است.

شماره تماس جهت مشاوره : 09123681226